Wil je jouw doelgroep verbreden naar andere landen? Dan is het van belang dat jouw website ook in andere talen beschikbaar is. Websites vertalen kan veel tijd in beslag nemen. Overweeg eens om het uit te laten besteden aan een vertaalbureau. Een vertaalbureau zorgt voor een snelle integratie met jouw systeem, waardoor dit jou weer tijd scheelt. Er wordt er dan ook voor gezorgd dat je de teksten in een andere taal eenvoudig in je CMS kunt plaatsen. SEO-optimalisatie is ook belangrijk. Wanneer je weet welke op zoekwoorden jouw website of webshop wordt gevonden, kunnen de vertalers deze woorden implementeren in de teksten.
Welke stappen moet ik zetten voor het vertalen?
Voordat je een website of webshop laat vertalen, zijn er een aantal zaken van belang. Bedenk eerst in hoeveel en in welke talen je de website wil laten vertalen. Wil je rustig beginnen door de website alleen in het Duits of Frans te vertalen, of meteen in meerdere talen? Vervolgens is het belangrijk om jouw doelgroep te bepalen. Aan wie zijn de teksten op jouw website gericht? Als laatst is het van belang om een zoekwoorden onderzoek te doen. Hoe beter het beeld is dat je hebt van op welke zoekwoorden de website goed scoort, des te beter de vertaling kan worden geoptimaliseerd op SEO-gebied.