In onze samenleving waar fit girls en ripped guys onze sociale media kanalen overspoelen is het niet raar dat de markt van gezond leven jaar in, jaar uit groeit. Speciale voeding, personal trainers, bootcamps en superfoods zijn in high demand onder jonge en oude consumenten. Iedereen is op zoek naar zijn of haar beste vorm, waarbij het gaat om niet alleen uiterlijke maar ook innerlijke gezondheid.

Veel mensen zien de grote vraag van mensen naar persoonlijke ondersteuning bij gezonder of fitter worden. Sport- en voeding gerelateerde opleidingen vinden dan ook groot aftrekt en worden elk jaar populairder. Toch is het lastig om je bedrijf op te zetten in een markt die zo snel uitbreidt. Hoe val je op, hoe trek je klanten aan?

Veel personal trainers of diëtisten zijn actief op social media. Met hun Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat volgers delen ze de voortgang van andere klanten. Ook delen ze hier vaak kijkjes in hun eigen leven. Te denken valt aan het delen van eigen sportschema’s, recepten of makkelijk op te volgen tips die op iedereen van toepassing zijn.

Het is handig om na te denken wie je doelgroep is en waar jij je content op gaat focussen. Ga je je richten op mannen en/of op vrouwen, wat is de gemiddelde leeftijd, wat is de wens van deze klanten als ze jou inhuren.

Je klanten maken eigenlijk de beste reclame voor jou als ondernemer. Geef je klanten een pakket mee van jouw merchandise bij de start. Laat bidons, sport handdoekjes en polsbandjes bedrukken. Tijdens het sporten laten zij op subtiele wijze zien wie hun vooruitgang stimuleert. Blije klanten zullen makkelijk je naam delen met hun vrienden en familie waardoor klandizie vanzelf komt. Ben je iemand die graag mensen gezonder en fitter wilt maken? Kijk op Maxilia voor het bedrukken van je eigen merchandise.