Ben je klantgericht en communicatief vaardig? Dan is een opleiding contactcenter medewerker misschien iets voor jou. Je leert hier namelijk hoe je deze vaardigheden kunt inzetten voor een functie als contactcenter medewerker. Dit kan op meerdere manieren. Bijvoorbeeld via telefonisch contact, of juist via mailberichten, social media of de chat van een bedrijf op de website. Je leert al deze dingen tijdens een opleiding contactcenter medewerker. Hoe je daarna terecht komt in de functie van contactcenter medewerker, is aan jou en verschilt per bedrijf. Je volgt een opleiding contactcenter medewerker bijvoorbeeld bij Fabius opleidingen.

Twee diploma’s

Fabius opleidingen heeft veel voordelen. De opleiding duurt bijvoorbeeld maar een jaar in totaal, waar veel mbo opleidingen langer dan dat duren. Bovendien ligt het slagingspercentage vrij hoog, boven de 90%. Dat komt omdat er kleine klassen zijn met persoonlijke aandacht. Wat ook fijn is, is dat je per week maar één les hoeft te volgen. Je hebt 3 uur les per week en dat is maar één keer. En bij jou in de buurt. Tot slot haal je twee diploma’s met de opleiding callcenter medewerker. De eerste 9 maanden volg je namelijk de opleiding tot administratief medewerker.

Praktische informatie

Fabius opleidingen heeft ruim 50 leslocaties. Daarom kun je meestal bij jou in de buurt terecht voor je lessen. Je kiest zelf of je in de ochtend of in de avond je lessen wil volgen. Op welke dag je lessen zijn, hangt af van je locatie en startmoment en of je voor de avond of ochtend gaat. De ochtendlessen zijn van 9 tot 12 uur en de avondlessen van 7 tot 10 uur.