In sommige gevallen kan het handig zijn om te starten met conversie optimalisatie, maar niet altijd is dat de juiste stap. In conversie optimalisatie zijn verschillende zaken van belang, deze zullen we onder andere ook in deze blog voor je opsommen. Daarnaast kijken we dus wanneer het verstandig is om hier mee aan de slag te gaan en wat de voordelen hiervan zijn.

Wat houdt conversie optimalisatie precies in?

Op zich niet zo heel lastig om dit uit te leggen. Conversie optimalisatie is namelijk een manier om de conversie op je website te verbeteren. Dat klinkt een stuk eenvoudiger dan de uitvoering ervan. Wat je gaat doen is dat je aanpassingen aan de techniek, het design en de content gaat aanpassen om bezoekers eerder of vaker te laten converteren. Daar zijn verschillende technieken en methodes voor die allen hebben bewezen te kunnen werken. 

Wanneer kiezen voor conversie optimalisatie?

Vaak kiezen mensen voor conversie optimalisatie als ze vinden dat ze te weinig conversies halen vanuit hun website. Dat kan een aanleiding zijn, maar we moeten zorgen dat we verder dan dat kijken. Als je niet voldoende websitebezoekers hebt, dan kun je ook geen conversies binnen halen of kun je nooit goede conclusies trekken. Eigenlijk wil je al je beslissingen doorvoeren op basis van data en statistieken. Over 100 bezoekers en 5 conversies kun je vanuit conversie optimalisatie eigenlijk niets zeggen. Je moet dus voldoende bezoekers hebben en eigenlijk moet je ook goed weten waar ze vandaan komen. Heb je vooral een blog waarop veel oriënterende bezoekers komen of een pagina met heel veel begrippen die uitleg ergens over geven, dan past dat niet bij veel conversies. De customer journey speelt dus ook een essentiële rol hierin. Zorg dus dat je dit eerst goed in kaart brengt. 

De voordelen van conversie optimalisatie:

Uiteindelijk kom je meer te weten over je doelgroep, hoe mensen over je website bewegen en kun je goede kwalitatieve data verzamelen. Het belangrijkste is natuurlijk dat het moet zorgen voor meer conversies, wat weer resulteert in meer omzet. Via Doublesmart.nl kun je een aanvraag doen voor conversie optimalisatie.