Wil je meer leads voor jouw bedrijf? Dan is het inschakelen van een leadgeneratie expert een goede oplossing. Wil je weten waarom? Lees dan snel verder.

Zo genereer je leads via LinkedIn

LinkedIn is een platform waar haast ieder bedrijf en professional actief is. maar hoe genereer je leads via dit platform? Het is allereerst belangrijk om goed voor ogen te helpen waar je jouw lead mee wilt helpen. Zo kan het zo zijn dat je lead al een hele journey heeft afgelegd voordat ze bij jouw bedrijf terecht komen. Hiermee dien je dus rekening mee te houden bij het creëren van een goede eerste indruk. Je wilt dat ze je vertrouwen en dat je diensten of producten geheel duidelijk voor ze zijn. Vervolgens wil je verbinding maken met je doelgroep. Dat wil zeggen dat je jouw doelgroep waarde biedt. Zo verbind je met elkaar, wat essentieel is voor een goede connectie. Wanneer je een connectie hebt gemaakt, wil je jouw doelgroep converteren. Vooral bij B2B-klanten is het lastig om je doelgroep te converteren.

Want het kan lang duren voordat men overgaat tot aankoop. Zo moet er binnen het bedrijf meestal uitbundig overleg plaatsvinden alvorens ze klant kunnen worden. Om te converteren is het belangrijk dat je een goede relatie opbouwt met de klant. Dit kan door waarde te bieden of door ze op te bellen. Je wilt er in ieder geval voor zorgen dat je een probleem oplost voor jouw doelgroep. Dit probleem kan van alles zijn, maar jouw product of dienst moet natuurlijk uiteindelijk de oplossing zijn.