Heeft u besloten om een ​​marketingbureau in te schakelen? Goed gedaan! Het is namelijk een verstandige investering. Als u echter net begint met zoeken, kunt u zich overweldigd voelen door de opties. Het kan namelijk behoorlijk moeilijk zijn om de perfecte match te vinden voor uw unieke zakelijke behoeften, maar Bureau Kicker, hét reclamebureau uit Rotterdam, is er om u hiermee te helpen!

Wat is uw doel?

Elk bedrijf heeft zijn eigen idee van wat het wil van een marketingstrategie. Voor de meesten gaat het om groei en het resultaat. Hoe een bepaald marketingbureau deze doelen probeert te bereiken, kan verschillen. Een bureau kan bijvoorbeeld proberen uw online aanwezigheid te vergroten door inhoud voor uw blog te maken, maar kan ook een volledige revisie van uw merk aanbevelen. Wees duidelijk over de doelstellingen van uw bedrijf om het bureau te vinden dat het beste aan uw behoeften kan voldoen.

Wat is het budget?

Marketing is een investering. Sommige bedrijven kunnen een groter budget investeren, terwijl andere het moeten doen met iets kleiners. De meeste marketingbureaus hebben gelukkig schaalbare diensten, maar kijk in dit geval altijd naar degene die transparante factureringen en offertes bieden op basis van uw zakelijke behoeften.

Wat is de relatie?

Wanneer u een marketingbureau inhuurt, gaat u een relatie aan. Uw bedrijf en het marketingbureau werken samen voor een gemeenschappelijk doel; uw bedrijf laten groeien en uw naamsbekendheid vergroten. Zijn er duidelijke, open communicatielijnen? Kunt u in harmonie werken met het personeel? Maak altijd eerst kennis met de werknemers die aan uw case werken voordat u een contract ondertekent en zie of het klikt. Als iets niet goed voelt, vertrouw dan op uw gevoel en ga verder.

Doet het bureau het werk zelf of wordt het uitbesteed?

Hoewel uw bedrijf zijn marketinginspanningen wil uitbesteden, wilt u niet dat uw bureau hetzelfde doet. Sommige bureaus sluiten een contract met een klant, maar sturen intussen het werk door naar een derde partij. Hierdoor kunnen er vele problemen ontstaan zoals het niet snel genoeg kunnen schakelen in het contact en een onvermogen om tijdgevoelige problemen aan te pakken. Zoek daarom altijd naar een bureau dat zijn werk in-house houdt.