Het hebben van een eigen bedrijf is enorm leuk. Je bent aan het werk voor jezelf en daardoor ga je net iets verder dan wanneer je voor een baas werkt. Het ondernemen klinkt voor veel mensen als de ultieme droom, waarin alles er rooskleurig uitziet. Toch vergissen mensen zich er vaak erg in. Het ondernemen is namelijk een zware taak. Het werk stopt nooit en daardoor ben je dag en nacht bezig met het bedrijf. Daarnaast ben je niet alleen bezig met de dingen die jij leuk vindt. Het onderhouden van contracten en de administratie zijn bijvoorbeeld twee dingen waar je als ondernemer niet erg vrolijk van wordt. Wil je weten hoe je je contacten kunt onderhouden? Lees dan snel verder naar de onderstaande tips!

Tip 1: Contractbeheersysteem

De beste tip voor je eigen contracten is om een contractbeheersysteem te gebruiken. Door middel van deze software heb je eenvoudig alle contracten bij de hand. Je kunt gewoon eenvoudig een naam, een adres of een ander kenmerk van het contract invoeren in het programma en je hebt binnen no-time het contact voor je liggen. Hierdoor bespaar je jezelf een hoop tijd met het zoeken naar de contracten in je eigen kast. Je kunt de software van Condor eenvoudig gebruiken. 

Tip 2: Inventariseren

De tweede tip voor het beheren van je eigen contracten is om goed te inventariseren welke contracten je allemaal hebt lopen. Je moet hiervoor natuurlijk alle fysieke versies van de contracten bij je hebben. Leg alle contracten vast door er een foto van te maken of door ze in te scannen. Sla ze vervolgens direct op in de cloud. Hierdoor kun je altijd bij je eigen contracten.