marketing

De zoekresultaten van Google zorgen voor veel spanning bij ondernemers iedereen doe t namelijk zijn best om zich op de eerste pagina van de zoekresultaten te krijgen. Elke website gebruikt online marketing om de concurrent te slim af te zijn. De topposities in Google zijn zeer gewild en er zijn genoeg manieren om de website van jouw onderneming naar die positie te krijgen. Het wordt vaker aangegeven maar de meeste mensen die werken in marketing vinden dat elke ondernemer tijd en zelfs geld zo moeten investeren in het verkrijgen van de topposities in Google. Als jij het niet doet dan doet jouw concurrent het wel.

Veel marketing uitbesteden

Het kans soms een beetje overkomen als veel werk, maar de resultaten van een focus op de zoekresultaten zijn vaak positief. Kijk bijvoorbeeld naar de bedrijven die nu bovenaan staan in de zoekresultaten. Meestal zijn dat de marktleiders van jouw industrie of branche. Het lijkt er dus op dat de grootste bedrijven ook veel inzetten voor de topposities in Google. Wij kijken ook naar andere manieren hoe kleinere bedrijven toch hoger in Google komen. Zij moeten er wellicht meer voor doen, maar het is zeker dat het resultaat belangrijk voor ze is. Een kleine bedrijf kan namelijk veel profiteren van een goede positie in de zoekresultaten.

topposities in Google

Marketing plan maken en strategisch uitvoeren

Naast branding is het dus nu ook belangrijk dat online marketing hieraan bijdraagt. Wij weten als geen ander dat het verantwoord is voor een bedrijf om te investeren op alle twee gebieden. Het ka wel zijn dat jouw google marketing helemaal goed verloopt maar wellicht is jouw merk of het verhaal achter het merk niet sterk genoeg om te converteren. Het is dus niet zo dat je alleen kunt richten op het hoger in Google komen. Gebruik daarom ook alle andere middelen die je hebt om jouw gehele marketing naar een hoger niveau te tillen. Zo bereik je meer nieuwe klanten en weet je ook deze klanten te converteren naar betalende klanten.